به گزارش پایگاه خبری شورا تریبون به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید نژادحسین در گفتگویی با بیان اینکه توسعه اصولی شبکه معابر شهری یکی از مهمترین ارکان برنامهریزی مدیریت شهری است، اظهارکرد: با توجه به سیاستگذاریهای صورت گرفته پیرامون اجرای آزادراه مشهد-چناران و امتداد این محور تا تقاطع چند سطحی آزادگان و بزرگراه امام علی(ع)، پیشبینیهای لازم در خصوص حجم ترافیک عبوری از این محدوده تا ابتدای محور مشهد- باغچه مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی گفت: با توجه به این امر که معبر شریانی بزرگراه امام علی(ع) در وضع موجود در محدوده شاهد – شهید فخرائی به صورت همسطح بوده، ترافیک عبوری سنگینی را پذیرا خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: از سوی دیگر بر اساس در خواستهای متعدد شهروندان مبنی بر ترافیک پرحجم و سنگین عبوری از این میدان و ضرورت تسریع تخلیه ترافیک عبوری از شهر مشهد، به جهت سهولت تردد در این معبر و جلوگیری از پسزدگی ترافیک در بلوارهای آیت الله هاشمی رفسنجانی و نمایشگاه، مطالعات طراحی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسن(ع) در سال ۱۴۰۳ آغاز شد.
نژادحسین با بیان اینکه با اتمام فرآیند طراحی و مطالعات مراحل انعقاد قرار داد و انتخاب پیمانکار آن انجام شد، تصریح کرد: اسفند ماه سال جاری و پس از انتخاب پیمانکار پروژه، آغاز عملیات اجرائی تقاطع غیر همسطح امام حسن مجتبی(ع)( شاهد- شهید فخرائی) با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان آغاز شده است.
وی گفت: با توجه به برنامهریزیهای انجام گرفته، بهرهبرداری از این پروژه در سال ۱۴۰۴ انجام خواهد و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار میگیرد.
ثبت دیدگاه