مجید طهوریان عسکری ، رشد بیش از ۳ برابری اعتبارات عمرانی حاشیه شهر در دوره ششم مدیریت شهری

مجید طهوریان عسکری ، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خبرداد؛ رشد بیش از ۳ برابری اعتبارات عمرانی حاشیه شهر در دوره ششم مدیریت شهریرئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: سهم حاشیه شهر مشهد از اعتبارات عمرانی شهرداری، از ۲۲۰۰ میلیارد تومان در سال پایانی دوره پنجم، امروز به ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده که منجر به تعریف و اجرای پروژه‌های متنوعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شوراتریبون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید طهوریا‌ن‌عسکری در مراسم بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و همچنین بهسازی دیواره و کف‌سازی مسیل طرق، اظهارکرد: این مراسم، فرصت ارزشمندی برای سخن گفتن از یک جهش بزرگ در حاشیه شهر مشهد را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه شورای ششم، با شعار ساماندهی و تحول در حاشیه شهر، اعتماد مردم را جلب کرد و رای گرفت، گفت: به منظور ایجاد همین اعتماد، طی ۳ سال گذشته پیوسته در تلاش بودیم تا اتفاقات مختلف و متنوعی را رقم بزنیم؛ البته که کاستی‌های فراوانی همچنان در حاشیه شهر داریم.

طهوریان‌عسکری افزود: قیاس شرایطی که شهر را تحویل گرفتیم با شرایطی که شهر را به دوره آتی تحویل می‌دهیم، نشان از یک تحول و جهش بزرگ دارد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در سال پایانی دوره پنجم، ۲۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی شهرداری، متعلق به حاشیه شهر بود ولی این عدد در سال نخست فعالیت شورای ششم به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، سال دوم به ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و سال سوم به ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

طهوریان‌عسکری گفت: حال به این عدد، ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های زودبازده را هم باید افزود که برای اولین بار در تاریخ صدساله شهرداری مشهد تعریف و با خواست و مطالبه مردمی پیاده‌سازی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه سهم حاشیه شهر مشهد از ۲۴ درصد بودجه عمرانی شهرداری در شورای پنجم، امروز به بالغ بر ۴۰ درصد رسیده، افزود: البته در دل معاونت‌های مختلف شهرداری مشهد، تا حدود ۵۶ درصد از پروژه‌های عمرانی برای حاشیه شهر اختصاص یافته است.

طهوریان‌عسکری از افزایش سرانه فضای سبز در حاشیه شهر مشهد خبرداد و اظهارکرد: این عدد از ۱۰٫۱۶ مترمربع به ۱۱٫۱۳ مترمربع افزایش یافته و طی ۳ سال اخیر، بیش از ۴۲ هزار پروانه ساختمانی در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر توسط شهرداری صادر شده است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: احداث پل دوم جاده سرخس، تکمیل اتصال بلوار ابوطالب شمالی به بلوار ۲۲ بهمن، احداث مسیل کال طرق، احداث مصلی شرقی، احداث بلوار قمر بنی هاشم(ع)، احداث پل قمر بنی هاشم(ع)، بهره‌برداری از پل مصلی، بوستان ۷۳ هکتاری کرامت و بازگشایی بلوار بصیرت، بهره‌برداری از تعریض پل دهرود و دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی، دوربرگردان ابوطالب شمالی، احداث پل سوم خیام، فاز سوم پروژه بزرگ کال و بوستان اسماعیل آباد و … گوشه‌ای از اقدامات مختلف و متنوع مدیریت شهری در حاشیه شهر است.

طهوریان‌عسکری افزود: علاوه بر این، اقداماتی چون احداث خط BRT بلوار توس، تقاطع سه‌راه شاهنامه، اتمام حفاری خط ۴ مترو و بوستان ۵ هکتاری شهید باهنر و احداث ۳ ایستگاه جدید آتش‌نشانی و بهره‌برداری از استخر شهید قربانی، احداث استخر شهید یوسف‌زاده، پایانه اتوبوسرانی کرامت و بازگشایی بلوار کرامت و تعیین تکلیف اراضی فتح‌آباد بخش دیگری از اقدامات همکارانم در شهرداری و ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی ارکان مختلف مدیریت شهری در این ۳ سال بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش بسیار زیاد منابع در شهرداری، به دلیل سبک و فضای اقتصادی کشور که بی‌تاثیر بر فضای درآمدهای شهرداری نیست، توانسته‌ایم اقدامات متنوع و مختلفی را در حاشیه شهر مشهد انجام دهیم.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: البته فاصله آنچه از آن به عنوان «تحول بزرگ» می‌توانیم یاد کنیم، زیاد است ولی سعی کردیم عملکرد مدیریت شهری به نحوی باشد که شرمنده مردم حاشیه شهر نباشیم و تا پایان دوره ششم، برگ زرینی از عملکرد مدیریت شهری را بر تاریخ شهر امام مهربانی‌ها حک کنیم.