حسین حسامی عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

افزایش حمایت مادی و معنوی از کارگران و کارکنان شهرداری مشهد

حسین حسامی ، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:افزایش حمایت مادی و معنوی از کارگران و کارکنان شهرداری مشهدعضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس طرح تصویب شده در شورای شهر، حمایت مادی و معنوی از کارگران و کارکنان شهرداری که حین خدمت، فوت و یا آسیب ببینند، افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری شورا تریبون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسین حسامی در گفتگویی با بیان اینکه یکی از رویکردهای شاخص شورای ششم، توجه به نیروی انسانی و نظامات همکاران همچون امنیت شغلی، ارتقاء شغلی و جانشین‌پروری است، اظهارکرد: از جمله شاخص‌ترین این نظامات، موضوع ایمنی حین کار و تامین امنیت کارکنان و کارگران است.

وی گفت: این موضوع، برای همکاران میدانی شهرداری، همچون نیروهای خدمات شهری، پاکبانان، پارکبانان، نیروهای آتش‌نشانی و غیره اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند و باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به فوت چند پاکبان مشهدی طی ماه‌های اخیر در اثر سانحه تصادف و بی‌احتیاطی وسایل نقلیه عبوری، افزود: چنین اتفاقی به هیچ وجه قابل قبول نیست و متاسفانه با وجود رعایت ضوابط ایمنی مختلف، همچنان شاهد اتفاقات تلخ هستیم.

حسامی تصریح کرد: در جلسات تخصصی مختلف موضوع ایمنی همکاران را مورد تاکید قرار داده‌ایم و سطح ملاحظات ایمنی این عزیزان باید ارتقاء یابد؛ حال باید دید که چگونه می‌توان خسارات و آسیب‌های احتمالی را کاهش داد. از تغییر ساعات فعالیت گرفته تا افزایش سطح مکانیزاسیون خدمات شهری.

وی گفت: در عین حال، شورای ششم به دنبال گسترده‌تر کردن چتر حمایتی خود از کارگران زحمتکش شهرداری است که حین کار دچار آسیب و یا فوت می‌شوند؛ مصوبه‌ای سال ۱۴۰۱ در این خصوص وضع شده ولی جامعیت و حمایت‌های آن محدود است.

حسامی افزود: برهمین اساس، طرحی با همراهی اعضای شورای شهر تهیه شد و به تصویب رسید که براساس آن حمایت‌های مالی برای افراد، هنگام نقص عضو منجر به ازکارافتادگی موقت، دائم و فوت حین کار پیش‌بینی شده که نسبت به مصوبه قبل، افزایش محسوسی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: در این طرح، حمایت‌های ویژه‌ای نیز برای خانواده‌های همکارانی که حین خدمت دچار فوت می‌شوند نیز درنظر گرفته شده است.