نرم افزار سو ارتباط مستقیم مردم با دستگاه های اجرایی
۲۰ - مهر - ۱۴۰۴ ساعت: 9:01
کد خبر : 6423

دبیر ستاد امر به معروف و‌ نهی از منکر استان خراسان رضوی اعلام کرد: نرم افزار سو با هدف ایجاد ارتباط مستقیم مردم با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان خراسان راه‌اندازی شد تا گزارش‌ها و مطالبات مردمی به سرعت به مدیران مرتبط ارجاع شده و پاسخ مناسب دریافت کنند.

خبرنگار :
پ
پ

نرم افزار سو، ارتباط مردم با دستگاه های اجرایی

به گزارش خبرنگار شورا تریبون، مهدی رضایی در نشست خبری “نرم افزار سو” با محوریت بستر پاسخگویی ادارات به مطالبات مردمی در شهرداری مشهدمقدس افزود: نرم‌افزار «سو» با هدف ایجاد ارتباط مستقیم مردم با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان خراسان راه‌اندازی شد تا گزارش‌ها و مطالبات مردمی به سرعت به مدیران مرتبط ارجاع شده و پاسخ مناسب دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که مردم، ستادهای واسط و دستگاه‌های اداری بتوانند در یک چرخه شفاف و برخط، پیگیری مسائل و مطالبات را انجام دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و‌ نهی از منکر استان خراسان رضوی وی با بیان اینکه هدف از این نرم افزار این است که مردم به‌عنوان مطالبه‌گران و مسئولیت‌پذیر اجتماعی بتوانند مشکلات و گزارش‌های خود را ثبت کنند و ستاد واسط، آن‌ها را به دستگاه‌های ذی‌ربط ارجاع دهداظهارکرد: مدیران موظف‌اند در مدت زمان مشخص پاسخ دهند و مراحل رسیدگی برای کاربران قابل مشاهده است.

رضایی تصریح کرد: نرم‌افزار «سو» شامل ۱۹ موضوع اصلی و ۱۲۵ مؤلفه فرعی است و تلاش شده هر موضوع مورد نیاز مردم در آن پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: اطلاعات ثبت‌شده در قالب نمودار و گزارش‌های آماری در اختیار مدیران قرار می‌گیرد تا اقدامات بهتری در سطح جامعه انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و‌ نهی از منکر استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تمامی دستگاه‌های اداری استان خراسان دارای پنل کاربری این نرم‌افزار هستند و در مدت زمان آزمایشی، گزارش‌های ۶۵ دستگاه ثبت و پیگیری شده است.

رضایی با اشاره به اینکه کاربران نیز امکان مشاهده مراحل انجام مطالبات و وضعیت پاسخ‌ها را دارند خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار نقش یک واسطه بین مردم و دستگاه‌های اجرایی را ایفا می‌کند و به مدیران کمک می‌کند با اشراف کامل بر گزارش‌ها، خدمات خود را بهبود بخشند.

وی اضافه کرد: نرم‌افزار «سو» با شفافیت و ضمانت اجرایی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی در سطح کشور گسترش یافت این نرم‌افزار که برای ثبت و پیگیری مطالبات مردمی از دستگاه‌های اجرایی طراحی شده، اکنون با ظرفیت پاسخگویی به هزاران مخاطب در سراسر کشور آماده ارائه خدمات است.

دبیر ستاد امر به معروف و‌ نهی از منکر استان خراسان رضوی اظهارکرد: این در حالی است که تمامی گزارش‌ها در فضای شفاف و شیشه‌ای ثبت می‌شوند و مدیران موظف هستند پاسخ دهند، در غیر این صورت، نرم‌افزار تلنگری به آن‌ها می‌زند تا مسئولیت‌پذیری رعایت شود.

رضایی تصریح کرد: برخی گزارش‌ها ممکن است پیچیده باشد، اما تلاش می‌شود تمامی مطالبات به‌طور کامل وارد سامانه شده و ضمانت اجرایی برای پیگیری آن‌ها مشخص شود. این ویژگی نرم‌افزار امکان مشاهده پاسخ‌ها و مراحل پیگیری را برای کاربران فراهم می‌کند و موجب نظارت دقیق بر عملکرد مدیران می‌شود.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار «سو» علاوه بر استان‌ها، از ابتدای سال جاری در سطح کشور فعال شده و با ایجاد زیرساخت مناسب، توان پاسخگویی به حجم وسیعی از مطالبات مردمی را دارد افزود: این سامانه نقش واسطه میان مردم و دستگاه‌های اجرایی را ایفا می‌کند و با ضمانت قانونی ماده ۲۰ و جلسات شورای تأمین و ستاد امر به معروف، اجرای پاسخ‌ها را تضمین می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.