لزوم هم افزایی با سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در راستای اقدامات فرهنگی

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم هم افزایی با نهادهای فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: لازم است از ظرفیت‌های تمامی مجموعه های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در راستای اقدامات فرهنگی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری شوراتریبون به نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی صبح روز شنبه با حضور غلامرضا احمدی، روح الله دهقان نژاد، محمد حسن اسوتچی، حکیمه غفوری، احد صادقی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی و کارشناسان این کمیسیون برگزار شد.

غلامرضا احمدی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تنها واقعه ای تاریخی نیست؛ بلکه آموزه ای متعالی در باب ولایت مداری و دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) است، این ایام را به دوستداران اهل بیت (ع) و شیعیان تسلیت عرض می کنیم.

وی با بیان اینکه در روز جمعه شاهد مراسم تشیع پیکر استاد اسفندیار قره باغی بودیم، ادامه داد: استاد قره باغی هنرمندی که صدای رسای او علیه ظلم و استکبار جهانی صدای ملت ایران و همه آزادی خواهان و ظلم ستیزان بود، این ضایعه را به خانواده، شاگردان، اهالی فرهنگ و هنر و به ویژه مردم عزیز تبریز تسلیت می‌گویم و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: امسال از آغاز فعالیتمان سعی کرده ایم خدمت تمامی دستگاه های فرهنگی برسیم تا با هم افزایی و همراهی تعاملاتی داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش اذعان کرد: به نظر می آید که نیاز است بین سازمانها و نهادهایی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند همراهی و تبادل نظر بیشتری صورت گیرد ، همچنین با فعالین فرهنگی در سطح شهر هم افزایی داشته باشیم.

احمدی افزود: نخستین وهله این هم افزایی ها نیازمند ارتباط چهره به چهره است تا بتوانیم با اهداف مشترک تمامی داشته هایمان را به میدان بیاوریم و در راستای اقدامات فرهنگی و اجتماعی فعالیت کنیم.

احمدی یادآور شد: اگر بتوانیم در حوزه فرهنگی گام های موثری برداریم و بسترهای لازم را با تمامی نهادهای فرهنگی به منظور هم افزایی در راستای تکمیل کارهای فرهنگی فراهم کنیم شاهد اقدامات بسیار ارزشمند و مطلوبی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز یک سری برنامه ها در سال ۱۴۰۲ تهیه و تدوین کرده و لازم است با نهادهای فرهنگی دیگر در این راستا هم افزایی بیشتری داشته باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در بخشی هم بیان کرد: مردمی سازی فعالیت های فرهنگی یکی از ایده آل های ما به شمار می رود که سعی بر آن داریم در این خصوص گام های مثبتی برداریم.

روح الله دهقان نژاد، نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌های فرهنگی یک سری ظرفیت هایی در خود جای داده که معتقدم اگر این مجموعه ها را گرد هم جمع شوند می توانند کارهای بزرگی را در حوزه فرهنگی انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: شورای شهر تبریز ظرفیتی بزرگ در راستای مردمی سازی امورات دارد که می توان از آن در راستای اقدامات فرهنگی استفاده کرد.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بهتر است ظرفیت ها را گرد هم جمع کنیم تا در خصوص اقدامات فرهنگی شاهد پیشرفت باشیم.

دهقان نژاد در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: آسیب ها و ضعف ها همیشه وجود دارند و لازم است در برابر این امر نقاط ضعف و کاستی را تقویت کنیم تا شاهد اقدامات موثر باشیم.

حکیمه غفوری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: تعاملات و هماهنگی باید بیشتر شود تا شاهد کاهش مشکلات در حوزه فرهنگی و اجتماعی شویم.

وی در ادامه سخنانش مطرح کرد: باید برای تعاملات و هم افزایی، ساز وکارهایی تعریف و تدوین شود و در آن شرح وظایف نیز مشخص گردد تا با وجه مشترک پیش رویم.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشبختانه این تعاملات از طرف شهرداری بیشتر است و اعضای شورای شهر هم می خواهند کارهای را مردمی پیش ببرند چراکه در این صورت شاهد پیشرفت می شویم.

غفوری در پایان سخنان خود یادآور شد: ما پتانسیل های بسیاری را در نهادهای فرهنگی داریم ولی متاسفانه روز به روز پسرفت می کنیم باید در راستای این امر برنامه هایی داشته باشیم تا شاهد پیشرفت باشیم.

گفتنی است مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این مجموعه ارائه کرد.