رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: نگاه شورای ششم به شوراهای اجتماعی محلات، نگاه کنشگری اجتماعی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: نگاه شورای ششم به شوراهای اجتماعی محلات، نگاه کنشگری اجتماعی است؛ برهمین اساس، در گام نخست پروژه‌های زودبازده، این رویکرد را پیاده کردیم و پروژه‌ها را براساس نیاز مردمی تعریف نمودیم.

به گزارش پایگاه خبری شوراتریبون، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در مراسم آغاز به کار یازدهمین دوره شوراهای اجتماعی محلات، ضمن گرامیداشت روز ملی مشهدالرضا(ع)، اظهارکرد: متاسفانه به دلیل کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، رشادت‌های نسلی که جان‎فشانی کرده بود، به نسل امروز انتقال داده نشد.
حجت‌الاسلام منصوریان افزود: افرادی که سرمایه‌های این شهر بودند و در قیام ۱۰ دی مشهدالرضا(ع) به شهادت رسیدند، چنان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند که حتی قبور آنها غریب بوده و شان و جایگاه گلزار شهدا نیز برای آنها ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه منظور از ملی‌ بودن، ماهیت مذهبی و انقلابی ماست، تصریح کرد: برهمین اساس، روز ملی مشهد به قیام یکشنبه خونین ۱۰ دی گره خورد؛ رسالت انتقال این فرهنگ و رشادت‌ها، با شما دلدادگان نظام انقلاب اسلامی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: نسل جدید باید بداند اگر همبستگی اجتماعی در کار باشد، نیت الهی داشته باشیم و تمسک به علمای پاک بجوییم و بتوانیم مدل همبستگی موثر ارائه دهیم، قطعا موفق خواهیم بود و این رویکرد را باید برای نسل جوان بازخوانی کنیم.
حجت‌الاسلام منصوریان در ادامه با بیان اینکه شوراهای اجتماعی محلات، فرهیختگان شهر هستند که برای کمک به مدیریت شهری به این عرصه وارد شده‌اند، افزود: نگاه شورای ششم به شوراهای اجتماعی محلات، نگاه کنشگری اجتماعی است؛ برهمین اساس، در گام نخست پروژه‌های زودبازده، این رویکرد را پیاده کردیم و پروژه‌ها را براساس نیاز مردمی تعریف نمودیم.
وی گفت: در آیین‌نامه جدید شوراهای اجتماعی محلات که نسخه مترقی آیین‌نامه قبلی است، توانستیم این جایگاه را ارتقا بدهیم و پارلمان محلی را به شورای اسلامی شهر متصل کنیم؛ شوراهای اجتماعی محلات، به عنوان ناظر، چشم بینا، گوش شنوا و حلقه واسط بین مردم و نمایندگان آنها هستند که البته این مهم به شرط کنشگری فعال است.
حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه اعضای شورای اجتماعی محلات در ارتباط مستقیم با رئیس کمیته نظارتی مناطق هستند، تصریح کرد: این اتصال موجب افزایش ضریب نظارت برای شوراهای اجتماعی محلات می‌شود و در برنامه‌ریزی‌ها و تعریف برنامه و رویکردهای محله می‌توانند اثرگذار باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: «مساجد» را عنصر هویت‌بخش محلات می‌دانیم و پایگاه و قرارگاه همه اقدامات، مسجد است؛ خیر و برکتی که در محله ساری و جاری می‌شود باید از خانه خدا منشاء شود و معتمدان، شوراهای اجتماعی محلات، تشکل‌ها، هیئات مذهبی و … باید مسجد را محوریت قرار دهند.
حجت‌الاسلام منصوریان از شوراهای اجتماعی محلات خواست تا مساجد را محل جلسات خود قرار دهند و افزود: از سوی دیگر، مساجدی در حل و فصل مسائل و مشکلات ساکنان و مردم محل موثر باشند، مورد حمایت مدیریت شهری قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به فقدان خانواده‌محوری و ریش‌سفیدی در محلات برای حل و فصل معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: قرارگاه اجتماعی برای حل و فصل مسائل و مشکلات، با تمام ظرفیت در خدمت شورای اجتماعی محلات است.