شهردار تهران در بیت‌الزهرای کرمان: همراهی مدیران فرهنگی شهرداری‌ها برای کشور ثمربخش خواهد بود.

در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در بیت‌الزهرا کرمان، بر لزوم همکاری و مشارکت شهرداری‌های سایر کلانشهرها با شهرداری کرمان در برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ارائه خدمات بهتر به زائران، تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری شوراتریبون، به نقل از کرنا، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در چهل‌وهفتمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که با حضور شهردار تهران، معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور و رییس شورای اسلامی شهر کرمان، در بیت‌الزهرا کرمان برگزار شد، گفت: امیدوارم در هر جایگاهی که هستیم، بتوانیم آنچنان فعالیت و خدمت کنیم که در آن دنیا هم سر سفره شهید سلیمانی، مهمان باشیم.
مهدی چمران افزود: شهید سلیمانی و شهدای عزیز دیگر، با شهدای دشت کربلا محشور می‌شوند و اگر ما ادامه‌دهنده راه آنها باشیم، این توفیق شامل حال ما نیز خواهد شد.
شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، نیز ضمن تشکر از رییس شورای شهر و شهردار کرمان به‌خاطر میزبانی این گردهمایی، خاطرنشان کرد: ویژگی ممتاز انقلاب اسلامی، ایجاد حکومتی بود که معادلات جهانی را با بیان آرمان‌هایش بر هم زد و این نشان می‌دهد ارزش‌های انقلاب چقدر بزرگ بود.
علیرضا زاکانی با اشاره به اینکه کار سخت‌تر، از زمان پیروزی انقلاب آغاز شد، افزود: تلاش معاونت‌های فرهنگی شهرداری‌ها بر این است که چطور آرمان‌های انقلاب را الگوسازی کنند.
وی با بیان اینکه ما باید به‌گونه‌ای کار کنیم که مدیران بعدی با مشکلات کمتری مواجه باشند، افزود: عمده توجه مدیران شهری در راه طی‌شده ۴۴ ساله انقلاب تا امروز، به کالبد شهرها بوده و به روح شهرها بی‌توجه بوده‌اند ‌و روح شهر بیشتر شامل مسایل فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی می‌شود.
شهردار تهران یادآور شد: همه وجوه زندگی ما نیاز به تحول دارد، اما بیش از همه، تحول فرهنگی مهم است و همراهی و تلاش مدیران فرهنگی شهرداری‌ها برای کشور ثمربخش خواهد بود.
زاکانی به دو ویژگی مهم شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ویژگی اول ایشان این بود که سالیان سال شهیدانه زندگی کرد و از دنیا دل بریده بود و همه وجودش را وقف پیروی از امامین این انقلاب کرده بود.
وی افزود: شهید سلیمانی، همه وجودش را وقف خدمت به مردم کرده، آن هم خدمت با منت؛ یعنی منت کشیده خدمت کرده، درواقع التماس کرده خدمت کند و نیازمند انجام این خدمات بوده است.
شهردار تهران ادامه داد: ویژگی دیگر سردار سلیمانی این است که یک شهید جهانی است؛ هم جهان اسلام و هم مستضعفان جهان، به پرچمی تاسی دارند که پرچمدارش این شهید عزیز است.
زاکانی خاطرنشان کرد: علمدار مقاومت در قامت این شهید ظهور کرد و به یک الگو برای بسیاری از ملت‌ها تبدیل شد.
وی با بیان اینکه گرد هم آمدن معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور بسیار مهم است، افزود: سال گذشته از ۷۰ کشور جهان در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان حضور داشتند، بنابراین لازم است که در کنار مدیران شهری کرمان باشیم و در مسیر ارائه خدمات در راستای استمرار این مراسم کمک کنیم.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و رییس کمیسیون فرهنگی کلانشهرها نیز بیان کرد: با متمرکز شدن جریان انقلاب در شهرداری‌های کشور، فضای خوبی در حوزه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها شکل گرفت.
محمدامین توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجمع کلانشهرهای کشور قرار شد در کنار فعالیتی که در شهرهای خود داریم، در کنار یکدیگر، کارهایی فراتر از شهرهای خود نیز انجام دهیم.
وی افزود: اولین گردهمایی معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرهای کشور، در مشهد برگزار شد و پس از آن در مناسبت اربعین، کمیته کلانشهرها ذیل ستاد اربعین، توانست کارهای خیلی خوبی انجام دهد و این بار در کرمان گرد هم آمدیم که از رییس شورا و شهردار کرمان به‌خاطر میزبانی و تلاش آنها در برگزاری این گردهمایی قدردانی می‌کنیم.
رییس کمیسیون فرهنگی کلانشهرها بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی کلانشهرها کمیته‌های تخصصی ازجمله کمیته‌های ورزش، مشاغل خانگی و کارآفرینی، قرآنی و گردشگری شکل گرفته است.
توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان، میزبانی کل کشور را در مراسم شهادت سردار سلیمانی دارد و آبروی همه است؛ نیازهای اصلی شهرداری کرمان از زبان رییس شورای شهر بیان شد و ما باید هر کمکی که می‌توانیم به شهرداری کرمان داشته باشیم.
وی افزود: قرار است زمینی توسط شهرداری کرمان در کنار مزار حاج قاسم در اختیار سایر استان‌ها برای ساخت زائرسرا قرار گیرد.
رییس کمیسیون فرهنگی کلانشهرها بیان کرد: مقرر شده پویش‌های مشترکی با همکاری معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های کلانشهرها ایجاد شود و پویش ملی “به نیت حاج قاسم” یکی از این پویش‌هاست که با هدف خدمت‌گزاری به مردم با تاسی از روحیه خدمت‌گزاری حاج قاسم در بخش‌های مختلف ازجمله محرومیت‌زدایی، آزادی زندانیان و تهیه جهیزیه، شکل گرفته است.
توکلی‌زاده با اشاره به اینکه شعار اصلی امسال در سومین سالگرد، “جان‌فدا” انتخاب شده، یادآور شد: مخاطب اصلی برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بانوان، کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده‌اند و سیاست‌ها و رویکردهای مردمی هر یک از کمیته‌ها در این راستا برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست بیان کرد: مزار حاج قاسم، فضای خاصی شامل یک جنگل ۴۰۰ هکتاری است و در عین حالی که یک فرصت بی‌نظیر است، تهدیدهایی هم به لحاظ امنیتی و ایمنی دارد که نیاز به تدابیر و کمک‌های ویژه‌ در زمینه‌های ایمنی و آتش‌نشانی داریم.
عبدالرضا شیخ‌شعاعی، با بیان اینکه در حوزه اسکان، به‌رغم همه تدابیری که اندیشیده شده، باز هم دچار کمبودهایی هستیم، افزود: مراسم سالگرد، فضای خاصی دارد و کاروان‌ها و خانواده‌ها به امید اسکان رایگان، می‌آیند که در این زمینه نیازمندیم سایر شهرها نیز همکاری کنند.
وی ادامه داد: ما فضا را برای اسکان در اختیار سایر شهرها می‌گذاریم، تجهیز را آنها انجام دهند.
در این نشست، همچنین سایر معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به بیان نظرات خود پرداختند و مهدی صدفی، یکی از هم‌رزمان سردار سلیمانی نیز خاطراتی از سردار بیان کرد.