فرماندار شهرستان زبرخان از بالاترین نرخ کاهش مصرف گاز در سطح استان خراسان رضوی خبر داد

عین القضات فرماندار شهرستان زبرخان، پیشتازی شهروندان و مجموعه های صنفی، صنعتی، اداری این شهرستان در پویش مردمی و فراگیر (هر خانه، یک اتاق گرم) در سطح استان و پیگیری های دستگاه های اجرایی، نظارتی و همکاری متقابل صنعتگران را از جمله عوامل مهم در این موفقت برشمرد.

فرماندار شهرستان زبرخان اظهار کرد: مجموع این اقدامات با هدف تثبیت فشار گاز و بهره مندی مردم عزیز کشورمان از نعمت گازطبیعی در این ایام پیک مصرف و برودت شدید هوا، علیرغم نیاز به مصرف بالاتر از قبل پیک برودت هوا در سطح شهرستان، منجر به کاهش بیش از ۲۵ درصد در مصرف گاز شده ایم بطوریکه در سطح استان خراسان بالاترین میزان کاهش را داشته ایم.

محمدعین القضات بیان داشت: با تلاش و پیگیری همکاران شرکت گاز، اداره صمت، شهرک صنعتی، دهیاران، شهرداران و بخشداران شهرستان، با ثبت صرفه جویی مصرف گاز به میزان ۱۸۷ هزار مترمکعب در زبرخان، مصرف گاز روز شنبه ۱۷ دیماه شهرستان از ۷۵۱ هزار متر مکعب به میزان ۵۶۴ هزار متر مکعب در سرد ترین روز سال جمعه ۲۳ دیماه رسیده است، بطوریکه این رقم معادل حدوداً ۲۰ درصد صرفه جویی کل استان خراسان رضوی می باشد.

 

فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زبرخان، ضمن تشکر مجدد از همراهی و همکاری صنایع، اصناف و مردم شریف شهرستان، از شهروندان عزیز زبرخانی تقاضا کرد همچنان به این روند صرفه جویی ادامه داده تا ان‌شالله با موفقیت از وضعیت کنونی عبور کنیم.

 

شهرستان زبرخان در استان خراسان رضوی از شهرستانهای تازه تاسیس است که در مسیر محور پر تردد مشهد به تهران قرار دارد و بقعه تاریخی قدمگاه حضرت امام رضا(عليه‌السلام) در این شهرستان واقع شده است