رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور:

مسئله مردم یک اصل اسلامی است

رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: رسیدن به هدف‌های اسلامی جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست، مسئله مردم یک اصل اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری شوراتریبون، رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: دلسوز مردم بودن و محبت ورزیدن به مردم یکی از بایدهای امامت جمعه است؛ مردم ما مردمی خوب و مومن هستند حتی آنها که برخی ظواهر شرعی را مراعات نمی‌کنند.

ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه ملت یمن و دولت انصارالله انصافاً کار بزرگی انجام دادند بیان داشتند: کار آنها مصداق جهاد فی سبیل‌الله است. امیدواریم این مجاهدتها تا پیروزی ادامه پیدا کند.

همه دنیا قبول دارند مردم غزه مظلوم و پیروزند. رژیم غاصب در نظر آحاد مردم دنیا، مسلم و غیر مسلم، هم ظالم و گرگ خونخوار و بی‌رحم است و هم مغموم و شکست خورده و متلاشی شده.

امام خامنه‌ای با بیان اینکه ماه رجب ماه مبارکی است فرمودند: حقاً و انصافاً ماه رجب ماه مبارکی است. رحمت الهی در سرتاسر این ماه در اختیار آحاد مردمی است که دلهایشان متذکر به یاد پروردگار باشد.

شایسته‌ترین عملی که انسان در این ماه انجام میدهد استغفار است. واقعاً همه‌ ما احتیاج داریم به اینکه استغفار کنیم. به خدای متعال پناه ببریم.

مغفرت الهی بزرگترین نعمتی است که در دنیا و آخرت خدای متعال به یک انسان عنایت می‌کند. حتی اولیاء الهی، حتی پیغمبر خدا از مغفرت الهی بی‌نیاز نیستند. لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ.

این مغفرت به خاطر آن است که احدی نمیتواند حق اطاعت و عبادت پروردگار به جای بیاورد. هیچ کس نیست که بتواند حق عبادت پروردگار را، حق بندگی را، آن طور که شایسته‌ی اوست به جا بیاورد. هر چه مجاهدت هم بکند نمیتواند.

احتیاج داریم به استغفار. همه‌مان باید استغفار کنیم.

انتهای پیام/