در ادامه سلسله نشست‌های کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهرمشهد ؛

نشست صمیمی کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد با اهالی بولوار شاهنامه برگزار شد

در ادامه سلسله نشست‌های کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان در مناطق کم‌برخوردار، جلسه مشترک با ساکنان بولوار شاهنامه برگزار شد

 

به گزارش پایگاه خبری شورا تریبون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در ادامه سلسله نشست‌های کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان در مناطق کم‌برخوردار، این نشست با اهالی و ساکنان محدوده بولوار شاهنامه برگزار شد.

 

رضوی، نماینده اهالی محله چهاربرج در ابتدای این جلسه به طرح مسائل و مشکلات پرداخت و اظهارکرد: در محدوده تاریخی توس، ظرفیت‌های مختلفی داریم ولی متاسفانه این ظرفیت‌ها شناسایی نشده و بهره‌برداری مناسبی از آنها نمی‌شود.

 

وی با اشاره به ۱۱ هزار مترمربع زمینی که ساکنان چهاربرج برای ساخت مجموعه ورزشی اهدا کرده‌اند، گفت: چندین سال از این اهدا گذشته ولی هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و اخیرا نیز به دلیل معارض، عملیات اجرایی متوقف شده است.

 

رضوی افزود: این درحالی است که در محدوده بولوار تاریخی توس به شدت نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی هستیم.

 

وی همچنین از کند بودن عملیات اجرایی آسفالت معابر نیز گلایه داشت و این مساله را با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و شهردار منطقه ۱۲ در میان گذاشت.

 

سیدعلی، نماینده مردم و اهالی محله کلاته برفی نیز با اشاره به فعالیت زنان در این محدوده و تولید صنایع دستی توسط آنها، تصریح کرد: در محدوده بولوار شاهنامه خلاء بازاری برای عرضه این محصولات حس می‌شود که امیدواریم تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

 

وی همچنین با اشاره به ورودی روستای کلاته‌برفی، گفت: این نقطه محل ورودی ۳ روستاست و تاکنون شاهد تصادفات مختلف و متعدد بوده‌ایم؛ در این ورودی نیازمند اصلاح هندسی هستیم که سالهاست معطل مانده است.

 

سیدعلی همچنین به تعطیلی مدرسه‌ای نوساز اشاره کرد که به دلیل فقدان موتورخانه، بلااستفاده مانده است.

 

تجهیز زیرزمین مساجد به وسایل ورزشی، تحقق و اجرایی شدن پروژه‌های زودبازده ۱۰ میلیارد تومانی از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

 

عباسی از شهروندان حاضر در این جلسه نیز گفت: در شاهنامه ۱۲، مدارسی با بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز داریم؛ نیاز اصلی ما در این محدوده پل عابر پیاده است چراکه سلامت دانش‌آموزان تهدید می‌شود.

 

نماینده حاجی‌آباد و مهدی‌آباد نیز از عدم به این دو محله گلایه داشت و گفت: معابر و کوچه‌های این دو محله قرار بود پس از ۱۵ سال، مهرماه امسال اسفالت شود ولی تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و در شرایط بسیار نامناسبی هستیم.

 

این نماینده از فقدان فضای سبز در این محدوده و فضای بازی برای کودکان نیز گلایه داشت.

 

** فهرست پروژه‌های زودبازده ۲ به کمیسیون حاشیه شهر هم ارائه شود

 

غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه این جلسه به پاسخگویی مطالبات و درخواست‌های مردمی پرداخت.

 

غلامحسین صاحبی با بیان اینکه به واسطه این جلسات درصدد هستیم تا صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم، اظهارکرد: درخصوص زمین اهدایی ساکنان و اهالی چهاربرج، این زمین اگر تا پایان سال تعیین تکلیف نشود و شهرداری منطقه اعتبار این پروژه را در بودجه سال آینده پیش‌بینی نکند، اهالی این زمین را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دهند تا این مجموعه حسب وعده‌های داده شده، نسبت به تجهیز و ساخت سالن ورزشی اقدام کند.

 

وی درخصوص گلایه مردمی از سرعت پایین آسفالت معابر، گفت: خوشبختانه مشکل قیر با پیگیری‌های سازمان بازآفرینی حل شده و ۲ هزار تن قیر برای پهنه‌های حاشیه شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ برای سال آینده نیز ۷ هزار تن قیر تدارک دیده شده است.

 

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: خوشبختانه با این اتفاقات، عملیات آسفالت معابر سرعت گرفته و با بهبود شرایط جوی شاهد تسریع در فرآیند آسفالت خواهیم بود؛ باید توجه داشت که اولویت آسفالت، آسفالت معابر خاکی است.

 

غلامحسین صاحبی با اشاره به درخواست اصلاح هندسی ورودی محله کلاته‌برفی، گفت: این موضوع را نیز با سازمان ترافیک مطرح خواهیم کرد و در صورت امکان نسبت به اصلاح هندسی اقدام می‌شود.

 

وی درخصوص پروژه‌های زودبازده نیز اظهارکرد: محلات هدف یک نسخه از درخواست‌های خود را در اختیار کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز قرار دهند تا در پروژه‌های زودبازده سال آینده که ۱۵ میلیارد تومان به هر محله اختصاص یافته، در بودجه لحاظ شود.

 

** عملیات آسفالت معابر سرعت می‌گیرد

 

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای ششم، اهتمام و دغدغه‌مندی ویژه‌ای نسبت به محلات هدف بازآفرینی دارد، اظهارکرد: تجلی این رویکرد و نگاه را در فاز اول پروژه‌های زودبازده شاهد بودیم که ۸۰۰ میلیارد تومان ویژه محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر اختصاص یافت.

 

وی گفت: بخش عمده‌‎ای از این پروژه‌ها فعال بوده و درحال اجراست که براساس گزارشات دریافتی، تا پایان سال به ثمر خواهد نشست.

 

کریمدادی از اجرای نهضت آسفالت در محلات کم‌برخوردار سخن گفت و افزود: این نهضت شکل گرفته ولی عملیات اجرای آسفالت باید در شرایط جوی خاصی انجام شود که در شرایط کنونی امکان نیست؛ امیدواریم پس از بهبود شرایط جوی عملیات آسفالت مجدد از سر گرفته شود.

 

وی تصریح کرد: زمانی که یک بافت روستایی به شهر تبدیل می‌شود، مسائل و مشکلات چندین برابر زمانی است که یک زمین خالی به محدوده شهری اضافه می‌شود؛ این مساله را در بافت تاریخی توس نیز شاهد هستیم.