رهبر انقلاب در دیدار نوروزی اقشار مختلف مردم:

جلوه‌های امیدزا در کشور فراوان است/ وحدت، سیاست قطعی نظام

رهبر انقلاب در ابتدای دیدار فرمودند: هر سال دیدار نوروزی در حرم امام رضا برگزار می‌شد اما امسال از این نعمت محرومیم اما از دور عرض ارادت می‌کنیم. همزمانی بهار طبیعت و بهار معنویت به‌معنای این است که خدا هر دو کفۀ لطف خود را در معرض استفادۀ بندگانش قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شوراتریبون، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: شعار سال ۱۴۰۲ امسال هم جزو وظایف مسئولان است؛ در سال گذشته شعار «مهار تورم و رشد تولید» را مطرح کردیم، کارهای خوبی انجام شد اما فاصلۀ زیادی با مطلوب ما داشت.

رهبر انقلاب با تمجید از آمادگی همیشگی ملت برای حضور در میدان افزودند: باید مانند دفاع مقدس، مردم در صحنه اقتصاد حضور واقعی و مثمرثمر داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بازدید بهمن‌ماه خود از نمایشگاه دستاوردهای فعالان تولیدی افزودند: آن دستاوردها بسیارخوب و شگفت‌آور و نشاندهنده ظرفیت و توان و ابتکارات بالای مردمی به‌خصوص جوانان در عرصه اقتصاد بود و اثبات کرد می‌توان از این ظرفیت عظیم در صنایع بزرگ، بهینه‌سازی مصرف آب، بخش نفت، صنایع دستی، حمل‌ونقل، و دیگر عرصه‌ها استفاده کرد.

ایشان ادامه تحرک اقتصادی خارجی و بین‌المللی را هم لازم و مهم خواندند و خطاب به مسئولان گفتند: باید تفاهمنامه‌ها با کشورها را به قراردادهای ملی و اجرایی تبدیل کرد تا نتایج آنها در عمل مشخص و محسوس شود.

رهبر انقلاب همچنین با تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری در عرصه‌های مختلف و استفاده از تجربیات دیگران در این زمینه گفتند: «جهش تولید با مشارکت مردم» شعار یکساله نیست بلکه مسئولان باید با برنامه‌ریزی و کمک گرفتن از مردم، گام اول را در سال جاری بردارند تا ان‌شاءالله این شعار در طول زمان، کامل محقق شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نکته‌ای مهم به نگرانی برخی افراد دلسوز درباره احتمال بروز فساد و سوءاستفاده در مسیر حضور مردمی در عرصه اقتصاد اشاره کردند و افزودند: این نگرانی با توجه به سوءاستفاده‌های سال‌های گذشته از امکانات و وام‌های دولتی، بجاست؛ بنابراین مسئولان باید با چشمان باز، کاملا مراقب باشند که فساد و تبعیض و استفاده نامشروع در این مسیر رخ ندهد.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان، منافع ملی و افق روشن آینده کشور را وابسته به «ایمان» و «امید» دانستند و گفتند: اگر فروغ امید در دلها خاموش شود شود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد.

جنایت‌های رژیم اشغالگر جلوگیری نکردند بلکه از همان روزهای اول با سفر به سرزمین‌های اشغالی حمایت خود را اعلام و انواع سلاح و کمک نیز برای استمرار جنایتها ارسال کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اثبات حقانیت تشکیل جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا را نتیجه دیگر حوادث چند ماه اخیر غزه دانستند و افزودند: این حوادث نشان داد حضور جبهه مقاومت در این منطقه جزو حیاتی‌ترین مسائل است و روز به روز هم این جبهه که برخاسته از وجدان‌های بیدار و برای مقابله با ۷۰ سال ظلم و اشغالگری جنایتکاران صهیونیست است، باید تقویت شود.

ایشان رونمایی مقاومت از توانایی‌های خود را ثمره دیگر جنگ کنونی غزه خواندند و گفتند: نه غربی‌ها و نه دولت‌های منطقه از قدرت و توانایی‌های مقاومت اطلاع نداشتند اما امروز مجبورند صبر مردم مظلوم غزه و اراده و انگیزه مقاومت فلسطین از حماس تا بقیه گروههای مقاومت، و قدرت و اراده مقاومت در لبنان، یمن و عراق را مشاهده کنند.

رهبر انقلاب، عیان شدن قدرت مقاومت را موجب بهم ریختن همه محاسبات آمریکایی‌ها و برنامه‌های آنها برای تسلط بر کشورهای منطقه دانستند و افزودند:

قدرت مقاومت محاسبه آنها را بهم زد و نشان داد آمریکایی‌ها نه تنها نمی‌توانند بر منطقه مسلط شوند بلکه حتی نمی‌توانند در منطقه بمانند و ناچارند منطقه را تخلیه کنند.

ایشان، روشن شدن وضعیت آشفته و بحرانی رژیم صهیونیستی برای همگان را واقعیت دیگر حوادث غزه دانستند و گفتند: این حوادث نشان داد رژیم صهیونیستی نه فقط در حفاظت از خود دچار بحران است بلکه در بیرون آمدن از بحران هم دچار بحران است؛ زیرا با ورود در جنگ غزه به باتلاقی وارد شده که چه از غزه بیرون بیاید چه نیاید، شکست خورده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تناقض‌ها و اختلافات عمیق در میان مسئولان رژیم غاصب این رژیم را به سقوط نزدیک‌تر می‌کند.

ایشان با تأکید بر اینکه آمریکا در قضیه غزه بدترین موضع را انتخاب کرد، گفتند: تظاهرات مردم به نفع فلسطین در خیابان‌های لندن و پاریس و خود آمریکا در واقع اعلام نفرت از آمریکا است.

رهبر انقلاب موضع‌گیری و محاسبه غلط آمریکا در ماجرای غزه را باعث منفور شدن آمریکا در دنیا و افزایش ده برابری نفرت از آن در منطقه دانستند و در بیان نمونه دیگری از فهم و محاسبات غلط آمریکایی‌ها در مسائل منطقه گفتند: در هر جای منطقه از یمن و عراق تا سوریه و لبنان که نیروهای مبارز و شجاع مقاومت اقدامی علیه آمریکایی‌ها می‌کنند، آنها این اقدام را به ایران نسبت می‌دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این نشان می‌دهد آمریکایی‌ها مردم منطقه و جوانان شجاع و با عزم و اراده آن را نشناخته‌اند و همین محاسبه غلط هم قطعاً آمریکایی‌ها را به زانو درخواهد آورد.

ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت حمایت و تمجید و تا قدر ممکن پشتیبانی می‌کند، گفتند: اما این در واقع خود گروههای مقاومت هستند که تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند و حق نیز با آنها است.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه ظلم بزرگ موجود در منطقه یعنی وجود رژیم صهیونیستی که باید قطع شود، گفتند: ما طرفدار و حامی و کمک کننده هر کسی هستیم که در این جهاد اسلامی، انسانی و وجدانی وارد شود و به توفیق الهی به این مقصود نائل خواهیم آمد.

 

انتهای پیام/